Eindbod TenneT met overgrote meerderheid afgewezen

Door Redactie 26 juli 2018

De ledenraadpleging over het eindbod van TenneT voor een cao TSO is gesloten. De leden van de FNV en CNV hebben gesproken. En hoe! Mensen hebben massaal gestemd: bijna twee-derde van de FNV-leden heeft zijn stem uitgebracht. De uitkomst is luid en duidelijk: meer dan 93% van de uitgebrachte stemmen was tegen het eindbod. Hoe gaat het nu verder?

Het eindbod van TenneT voldeed op geen enkel punt aan de inzet van de vakbonden. De FNV en CNV blijven na de afwijzing van het eindbod bij hun eisen. Een forse loonstijging. Een vast eindejaarsuitkering van 6,0% waar de huidige bijdrage levensloop in is verwerkt. Een harde resultaatafspraak over de invoering van een regeling 'Duurzaam Doorwerken' - ook wel 'Generatiepact' genoemd - zonder losse eindjes.

Actiecomité

De vakbonden hebben kort voor de zomer de uitslag van de ledenraadpleging tijdens een lunchbijeenkomst met de leden besproken. We hebben bekeken hoe we TenneT kunnen bewegen naar de eisen van de vakbonden te luisteren. Er is een (klein) actiecomité opgericht om tijdens de zomermaanden geschikte actievormen te bedenken en in gang te zetten. Heb jij goede ideeën? Ben je creatief? Wil je meedoen? Sluit je aan! Neem hiervoor contact op met fnvpubliekbelang@tennet.eu.

Hoe nu verder?

De vakbonden hebben TenneT op de hoogte gesteld van de uitslag van de ledenraadpleging. We wachten heel even af of TenneT alsnog bereid is onze eisen voor een cao TSO in te willigen. Zo niet? Dan zullen we tijdens en na de zomer onze eisen op een andere manier kracht gaan bijzetten en we rekenen op steun van iedereen.

Wij houden je op de hoogte van de ontwikkelingen!

> Wil je meer informatie? Lees onze nieuwsbrief (pdf)

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.