6% Meer loon voor werknemers Menzies World Cargo

portret Mariëtte van Dijk
Door Mariëtte van Dijk 17 oktober 2018

Na een moeizaam cao-traject hebben de leden van FNV ingestemd met een nieuwe cao voor de 350 werknemers van Menzies World Cargo. Het bedrijf verzorgt de vrachtafhandeling van verschillende luchtvaartmaatschappijen op Schiphol.

18-jarigen krijgen volwassen loon

De werknemers krijgen 2 keer een structurele loonsverhoging van 3%. Ook krijgen ze in november en in februari een eenmalige uitkering van 500,- euro. Jongeren krijgen vanaf 18 jaar voortaan het volwassen loon. Egon Groen, bestuurder FNV Luchtvaart: 'Ook gaan we werk maken van een generatiepact en gaan we bekijken hoe we de pensioenregeling kunnen verbeteren.'

Het was een spannend cao-traject. De werkgever kwam met verslechteringsvoorstellen en vervolgens een eindbod. Pas na een ultimatum van FNV, stakingen en een afgewezen onderhandelingsresultaat bereikten partijen 2 oktober eindelijk overeenstemming.

Vandaag stemde 98% van de FNV leden hiermee in. Groen: ‘Dankzij de leden, die bereid waren te staken, hebben we dit goede cao-resultaat bereikt.’

De cao heeft een looptijd van 24 maanden: van 1 januari 2018 tot 31 december 2019.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.