Kandidaten FNV Diversiteitsprijs 2021

Ken jij iemand die strijdt tegen racisme, discriminatie en uitbuiting?

Door Redactie 19 juli 2021

Elke 2 jaar reiken wij de FNV Diversiteitsprijs uit. De prijs gaat naar een FNV-lid dat zich heeft ingezet voor inclusie en diversiteit en de strijd is aangegaan tegen racisme en discriminatie. Ken je iemand? Meld jouw kandidaat voor de FNV Diversiteitsprijs 2021 voor 20 september bij ons aan.

Waarom deze prijs?

De FNV Diversiteitsprijs gaat naar iemand die zich op een bijzondere manier heeft ingezet voor inclusie en diversiteit en de strijd is aangegaan tegen discriminatie en racisme. Nog lang niet wordt iedereen in onze samenleving gelijk behandeld. Nog steeds krijgen vrouwen minder betaald dan mannen, worden mensen met een arbeidshandicap en buitenlandse werknemers achtergesteld op het werk. En nog steeds worden mensen van de LHBTI+-gemeenschap niet geaccepteerd en gediscrimineerd.

Eerlijke arbeidsmarkt voor iedereen

De FNV vindt dat iedereen recht heeft op een volwaardige plek in onze samenleving en op de arbeidsmarkt, niemand uitgesloten. Inclusie betekent letterlijk: insluiting. Hoe verschillend de mensen ook zijn, iedereen heeft recht recht op gelijke behandeling. Diversiteit betekent letterlijk: verscheidenheid.

Ken jij iemand die de prijs verdient?

Ken jij iemand die zich heeft ingezet voor diversiteit en inclusie? Meld hem of haar bij ons aan vóór 20 september. Stuur een e-mail naar diversiteit@fnv.nl o.v.v. Kandidaat FNV Diversiteitsprijs. Geef in de mail zijn of haar naam, e-mailadres én argumenten waarom deze kandidaat de FNV Diversiteitsprijs 2021 verdient.

Save the date

Op 5 oktober 2021 om 19.00-21.30 uur wordt de FNV Diversiteitsprijs uitgereikt. Wil je je daar alvast voor aanmelden? Dat kan ook via diversiteit@fnv.nl o.v.v. Deelname Diversiteitsdag.