Webinars: vrouwelijke werknemers in de frontlinies

Gedurende en na de coronacrisis: naar een ‘genderneutraal nieuw normaal’

Door Redactie 20 mei 2020

Mondiaal FNV helpt haar partners wereldwijd met kennisdeling en dialoog over lobby naar overheden, vakbonden en bedrijven. Zo staan er drie webinars op de agenda, georganiseerd door de gezamenlijke Global Unions en ITUC met steun van Mondiaal FNV.  De coronacrisis laat zien dat vrouwen extra geraakt worden in werk en gezin, door lockdowns en economische shutdowns. De webinars hebben tot doel om een ‘genderneutraal nieuw normaal’ te bouwen.

Ook benieuwd?

De webinars (voertaal Engels) zijn voor iedereen online (terug) te kijken:

Op 19 mei vond het eerste webinar plaats. Thema: de impact van Covid-19 op vrouwelijke werkenden in alle sectoren. Kijk het webinar hier terug (Facebook).

Na 2 juni: thema: gendergerelateerd geweld en werk, met de focus op huiselijk geweld. Link naar de opname van het webinar, volgt hier t.z.t.  of check onze social kanalen Facebook, Twitter en Linkedin.

Na 16 juni: thema: lancering van de campagne voor een #GenderEqualNewNormal; Link naar de opname van het webinar, volgt hier t.z.t. of check onze social kanalen Facebook, Twitter en Linkedin.

Check ook op social media:
#GenderEqualNewNormal
#COVID19