Decemberactie 2021: Steun een oma in India

Doe mee en doneer nu!

Door Redactie 01 september 2021

Met de Mondiaal FNV-decemberactie 2021 willen we samen met jou, 100 ‘oma’s’ in India een waardig leven geven. Deze vrouwen werkten hun leven lang, veelal van kinds af aan, als huishoudelijk medewerkers in India. Maar ze werden ontslagen. En omdat familie of ander sociaal vangnet ontbreken hebben ze groot gebrek aan eten en medicijnen.

oma-in-india

Voor 100 euro per jaar geef je één voormalig huishoudelijk medewerker al een jaar eten en medicijnen. Gun deze vrouwen in India een waardig laatste deel van hun leven. Steun een ‘oma’, en doneer nu. Samen staan we sterk. Onze Mondiaal FNV partner National Alliance zorgt ervoor dat het geld rechtstreeks naar de oma’s gaat die het het hardste nodig hebben. Dank alvast voor je bijdrage.

Doneer nu én steun een oma

Liever zelf overmaken?

Liever zelf een bedrag overmaken? Dat kan op rekeningnummer NL15 SNSB 0635 1171 85 t.n.v. Stichting Mondiaal FNV, met vermelding ‘decemberactie 2021’. Dank namens onze partner en de oma’s.

Decemberactie 2020: Doneer voor Beiroet

Vorig jaar haalden we € 26.251 euro op voor Beiroet. Onze partner in Beiroet dankt iedereen die heeft gedoneerd:

dank-partner-beiroet-1.png

Situatie Beiroet

De economische crisis, corona en de grote ontploffing in Beiroet. Veel werkenden in Libanon zijn hierdoor in grote nood geraakt. De één werkt informeel en valt onder geen enkele wet, en de ander is zijn huis, werk en familie verloren. De lokale vakbonden bieden hulp dankzij de donaties van de FNV Decemberactie 2020. Nogmaals dank voor je bijdrage.

Bron van hoop

Hind, onze Mondiaal FNV consultant in Beiroet, is heel dankbaar dat de decemberactie 2020de partners in Libanon steunde. “De kerstdonaties verdelen we onder meerdere partners die de steun het hardst nodig hebben. Zij gebruiken het voor de wederopbouw van vakbondshuizen, het opnieuw creëren van veilige werkplekken, steun aan migrantenwerkers en de voorlichting over veilig en gezond werken. De vakbond is een bron van hoop. En de enige die voor hen opkomt.”