Ontwikkeladvies voor 45-plussers

Pak de regie over jouw loopbaan

Weten hoe je op een prettige en gezonde manier kan doorwerken tot je pensioen? Ontdekken welke loopbaanstappen en verbeteringen er voor jou allemaal (nog) mogelijk zijn? En ben jij 45 jaar of ouder? Maak dan nu gebruik van het Ontwikkeladvies voor 45-plussers. Samen met een loopbaancoach onderzoek je in een veilige omgeving buiten je werkgever om jouw opties. Zo pak jij de regie over je eigen loopbaan!

Let op: laatste kans!

Het kan nog als je snel bent. Het succesvolle ontwikkeladvies 45+ is na 2 jaar bijna afgelopen, de subsidie van het ministerie van SZW gaat stoppen.

• Je kunt je nog tot 1 november aanmelden.
  • Dan heb je tot en met 20 december tijd om het ontwikkeladvies af te ronden met je coach.
  • Voor ongeveer 2 gesprekken van 2 uur én tijd om thuis wat uit te zoek, voor te bereiden.

Wil je nog meedoen, meld je dan snel aan om meteen aan de slag te gaan met een loopbaancoach.

Wat is ontwikkeladvies?

Ontwikkeladvies voor 45-plussers bestaat uit een aantal gesprekken met een onafhankelijke professionele loopbaancoach van de FNV. Samen gaan jullie hier op in:

• Wil je je huidige functie blijven uitoefenen of is er nog meer mogelijk?
  • Welke toekomstscenario’s zie je nog in je huidige werkgebied of daarbuiten?
  • Hoe kun je je werk tot je pensioen volhouden?
  • Welke stappen moet je nemen om dit te bereiken?

Gratis en in de buurt

Na aanmelding ontvang je een bevestiging en word je door een loopbaancoach gebeld voor een telefonische intake. De ontwikkelgesprekken en loopbaancheck die daarop volgen vinden plaats op een FNV-vakbondshuis of regiokantoor bij jou in de buurt. Het Ontwikkeladvies is gratis voor leden en niet-leden.

Waarom via de FNV?

Veel werkgevers bieden al een ontwikkeltraject aan. FNV biedt je echter de mogelijkheid om je buiten je werkgever te verdiepen in je loopbaan. Zodat wij alles op een onafhankelijke manier kunnen bekijken.

Het Ontwikkeladvies is een initiatief van het ministerie SZW als onderdeel van een brede aanpak om ouderenwerkloosheid terug te dringen. FNV voert deze dienst uit in samenwerking met SWA HR Diensten.

Voor wie?

Je komt in aanmerking voor het ontwikkeladvies als je:

• 45 jaar of ouder bent
  • gemiddeld 12 of meer uur per week werkt
  • niet ziek bent
  • niet in een reorganisatie of ontslagregeling zit

Meer informatie

Wil je voordat je een afspraak maakt meer achtergronden over de loopbaanadviseur of het ontwikkeltraject? Bel dan naar (030) 600 85 50 en vraag naar Frans Bergman. Of stuur een mail met je vragen naar info@swahrdiensten.nl.

Meld je nu aan voor ontwikkeladvies

Vertel je collega's over het ontwikkeladvies. Download en print de folder (pdf).

Voldoe je niet aan de voorwaarden?

Als je niet aan de voorwaarden voldoet, maar wel met je loopbaan aan de slag wilt kun je een afspraak maken met Loopbaanadvies FNV.