Gastles Werk en bijbanen

Gratis voor mbo-scholen in heel Nederland

Gastlessen FNV organiseert door het hele land voor mbo-bol studenten uit alle leerjaren de gratis gastles 'Werk en bijbanen'. De gastdocent komt op locatie en bespreekt de rechten en plichten van de studenten zodra ze aan het werk gaan, maar ook als ze nu een bijbaan hebben. Interesse? Vraag je gastles minimaal 3 weken van te voren aan.

• Voor wie: bol, alle leerjaren
  • Lesduur: 75 minuten

Inhoud gastles

Wat moet je weten als je aan het werk gaat? Straks na je studie, maar ook nu als je een bijbaan hebt. Wat mag je en wat moet je? In deze gastles onder meer:

• Wat is een cao en waarom is een cao zo belangrijk?
  • In een bijbaan heb je vaak een 0-urencontract. Wat houdt dat eigenlijk in?
  • Hoeveel mag je met een bijbaan eigenlijk werken en krijg je wat je verdient?

Past goed bij de dimensies Politiek-Juridisch, Economisch en Sociaal-Maatschappelijk en het vak Loopbaanoriëntatie en Burgerschap.

Persoonlijk contact

Al onze gastlessen worden op locatie gegeven. Want juist persoonlijk contact in de klas zorgt ervoor dat de verhalen loskomen. Met name de wisselwerking tussen de studenten onderling en de gastdocent maakt onze gastlessen extra interessant en waardevol.

Aanvragen gratis gastles

Er is veel belangstelling voor onze gastlessen voor mbo-studenten. Vraag je gastles daarom minimaal drie weken van te voren aan. We gebruiken je contactgegevens om je op de hoogte te houden over je aanvraag.