Gastles Klaar voor de arbeidsmarkt

Gratis voor mbo-scholen in heel Nederland

• Voor wie: BOL, laatstejaars*
  • Lesduur: 2 lesuren (minimaal 75 minuten)
  • Waar: op locatie

Waar gaat het over?

Veel examenkandidaten gaan eenmaal met hun diploma op zak, op zoek naar een baan in hun vakgebied. Met het inzicht en de vaardigheden die ze in deze les opdoen, vergroten ze hun zelfredzaamheid. Heel belangrijk als starter op de arbeidsmarkt. Hoe weet je of je arbeidscontract klopt, of de cao wordt toegepast, of je het loon krijgt waar je recht op hebt en hoe je veilig en gezond werkt? Dat en meer. Voor wie meer verdieping zoekt, gaan we in deze gastlesspecial ook in op de rol van de vakbond in onze samenleving. Wat zijn bijvoorbeeld de sociale partners en wat doet de SER (Sociaal Economische Raad)? En waarom is stemmen belangrijk voor je werk en inkomen?

Aanvragen gratis gastles

Er is veel belangstelling voor onze gastlessen voor mbo-studenten. Vraag je gastles daarom minimaal drie weken van tevoren aan. We gebruiken je contactgegevens om je op de hoogte te houden over je aanvraag.

Meer informatie?

Vragen of meer informatie over gastlessen? Stuur een mail naar gastlessen@fnv.nl of bel 088-3680616 (op werkdagen tussen 09.00 en 16.00 uur).

*Lesaanvragen in de studierichtingen Horeca en de uiterlijke verzorgingsbranche verwijzen wij respectievelijk door naar de FNV Horecabond en FNV Mooi.