Steun de coronaheffing

Corona heeft ons land hard geraakt. Veel mensen en bedrijven verkeren in grote onzekerheid. Er zijn echter ook bedrijven die juist profiteren en nu crisiswinsten opstrijken. Het is tijd om juist ook deze bedrijven hun eerlijke deel te laten bijdragen aan de rekening van de coronacrisis. Teken daarom de petitie voor de coronaheffing!

Met de coronaheffing laten we bedrijven die nu hoge winsten maken in deze crisis eerlijk bijdragen aan herstel.

Zoals grote supermarktketens, webwinkels en bouwmarkten. Zij maakten grote winsten, terwijl de onzekerheid voor miljoenen Nederlanders toenam. De winstbelasting voor de hoogste winsten werd afgelopen jaren verlaagd van 35% naar 25%. Die verlaging draaien we terug. Dat levert de samenleving elk jaar tot 8 miljard euro op!

Er is de afgelopen tijd veel publiek geld uitgegeven om bedrijven te ondersteunen en mensen aan het werk te houden. De rekening van deze crisis moet een keer betaald worden en dus leggen we die waar hij hoort: bij grote bedrijven die in een tijd van crisis, werkloosheid, ziekte en steunmaatregelen grote winsten hebben gemaakt. Zo dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten en wordt de rekening niet bij mensen neergelegd. Dát is de eerlijke oplossing.

Ja, ik steun de coronaheffing en ik wil graag op de hoogte blijven.

WORD LID EN STA STERKER IN JE (WERK)SCHOENEN

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte