Steunmaatregelen om jou door de coronacrisis te helpen

Overleg FNV en kabinet succesvol

Nederland maakt bizarre tijden door. Het coronavirus legt enorme druk op ons land en op ons als mensen. We maken ons zorgen over onszelf, over familie, vrienden of collega’s. Op dat moment zou je je geen zorgen moeten maken over je werk en inkomen. En daarom helpt de FNV je. Wij zijn dichtbij, juist nu afstand nodig is.

De FNV komt voor jou op

Dit is hét moment om als FNV, als grootste vakbond van Nederland, te laten zien wat wij belangrijk vinden. Dit is hét moment om op te komen voor alle werknemers en maatregelen te eisen. Voor meer zekerheid op het gebied van werk en inkomen en voor een socialer Nederland. Hét moment om aandacht te vragen voor mensen die wel naar hun werk kunnen of moeten en ineens voor nieuwe uitdagingen staan. Mensen die werk en privé moeten zien te combineren, die enorme werkdruk hebben. Mensen die zich zorgen maken over besmettingsrisico’s en hun eigen gezondheid.

Invloed vakbond op kabinet

Wij willen dat iedereen veilig en gezond kan werken. Ook werknemers in cruciale beroepen. Wij willen dat het inkomen op peil blijft, ook voor werknemers die tijdelijk geen of minder werk hebben. Voor iedereen: werknemers met een vast of tijdelijk dienstverband, flexkrachten, zelfstandigen en ook studenten. De werkgelegenheid moet behouden blijven. Ondernemingen mogen niet failliet gaan door de coronacrisis. Om dit bereiken hebben wij grote druk uitgeoefend op het kabinet om maartregelen te nemen. En met succes.

Wat zijn de maatregelen van het kabinet?

Dankzij de FNV heeft het kabinet een aantal steunmaatregelen genomen, zoals de NOW voor bedrijven en TONK voor individuele huishoudens. Hiermee kunnen bedrijven en zelfstandigen tegemoetkoming krijgen voor omzetverlies door de coronacrisis. Op fnv.nl/corona vind je meer informatie over de steunmaatregelen.

Wij werken keihard door!

Ondertussen werken we keihard door! Wij als vakbond zijn dichtbij, juist nu afstand nodig is. Voor al die mensen die ons overstelpen met vragen en signalen aan ons doorgeven. Wij vinden dat je werkgever je in dienst moet kunnen houden en zekerheid van inkomen moet kunnen bieden. Zeker met de NOW-regeling waardoor jouw werkgever wordt ontzien.

Blijf op de hoogte

Zorg dat je weet wat er speelt. Volg de laatste ontwikkelingen over corona en werk en inkomen.

• Ga naar fnv.nl/corona. De veelgestelde vragen worden dagelijks door heel veel werknemers bekeken.
  • ​Is er een misstand in jouw bedrijf? Ben je bang voor je baan? Meld het ons op het corona meldpunt.

Sluit je bij ons aan

Voor al die mensen die de FNV harder nodig hebben dan ooit. Die wel wat zekerheid kunnen gebruiken in deze onzekere tijden. Voor die mensen maken wij ons sterk. Juist nu zijn wij dichtbij, juist nu afstand nodig is. Daar hebben we jou bij nodig. Zodat we nog krachtiger staan. Word lid van de FNV. Samen voor zekerheid in onzekere tijden.