Heb jij oog voor mensen en cijfers?

En ga je een uitdaging niet uit de weg?

De FNV zoekt voor het verantwoordingsorgaan (Pensioenraad) van het Pensioenfonds voor Zorg en Welzijn (PFZW) kandidaten die op voordracht van de FNV zitting willen nemen in de Pensioenraad.

Wat ga je doen?

Samen met de andere leden in de Pensioenraad hou je het bestuur van het pensioenfonds scherp. Als lid van de Pensioenraad heb je een belangrijke rol. Niet alleen over jouw pensioen, maar over iedereen die werkt of gewerkt heeft in Zorg & Welzijn. Daarbij hou je rekening met de belangen van de mensen die al met pensioen zijn én de mensen die nog werken en dus pensioenpremie betalen.

De Pensioenraad telt 36 leden die zijn voorgedragen namens de werkgevers, werknemers en gepensioneerden. Wij zoeken meerdere leden die de stem van de werknemers willen vertegenwoordigen. Doe je mee? 1 januari 2021 is de nieuwe zittingstermijn van vier jaar ingegaan. Je kunt dus direct aan de slag.

Hier moet je rekening mee houden

• Je bent lid van de FNV;
  • Je werkt in de sector Zorg & Welzijn en je valt onder een cao waarvan het pensioen is ondergebracht bij PFZW;
  • Je hebt belangstelling voor pensioen en alles wat daarbij komt kijken;
  • Je wilt je voor vier jaar verbinden aan de pensioenraad, langer is ook mogelijk;
  • Je hebt oog voor de verschillende belangen in de pensioenraad en je kunt soepel schakelen met de andere leden in de pensioenraad zonder de kaas van je brood te laten eten;
  • Je weet wat er speelt in de branche waarin je werkt of gewerkt hebt;
  • Je kent de officiële standpunten van de FNV (of weet waar je die kunt vinden);
  • Het PFZW biedt je een uitgebreid scholingsprogramma;
  • Jouw tijd wordt vergoed op basis van de vakbondsfaciliteiten die in je cao staan en verdere onkosten worden op basis van het Kaderstatuut van de FNV.

Overige informatie

• Algemene informatie over de pensioenraad vind je hier.
  • Algehele informatie over de het pensioenfonds PFZW is hier te vinden.

Wil je direct door naar specifieke informatie, dan zijn onderstaande documenten handig:

Ben je geïnteresseerd? Geef dat dan door via het formulier hiernaast.