Kom eens in mijn schoenen staan

Maak een schoenselfie en deel 'm

Deel je schoenselfie samen met je verhaal met de hashtag #inmijnschoenen, #kwaliTIJDvoorhetKind en #Jeugdzorg. Op Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn.

We willen voor Prinsjesdag flinke stappen zetten, hoorbaar in Den Haag. Dus breng je schoenen in beeld en vraag anderen hetzelfde te doen.

Zodat er ruimte komt en we slim kunnen samenwerken. Voor jeugdzorg die #inmijnschoenen staat, in de jouwe en in die van hen… voor jeugdzorg die in haar kracht staat.

Kijk ook op inmijnschoenen.nl

Hoe is 'Kom eens in mijn schoenen staan' ontstaan?

‘Kom eens in mijn schoenen staan’ ontstond bij Marna, één van de professionals bij Altra Jeugdhulp. Zij zei: 'Volgens mij hebben ze in Den Haag geen idee wat er echt speelt in de jeugdhulp. Laat Hugo de Jonge maar eens een dagje met ons meelopen'.

Daarom ruilen we op social media schoenen en delen we ervaringen op weg naar Prinsjesdag 2019. We laten van ons horen in Den Haag. Het aantal kinderen dat met jeugdzorg in aanraking komt neemt toe. Ondertussen is dat één op de tien jongeren. Het afgelopen jaar waren dat er 428.000. Die kunnen we niet in de kou laten staan. Grote en blijvende verbeteringen in de jeugdzorg zijn nodig.

Deze campagne wordt gesteund door FNV, Altra, Opvoedpoli, Horizon en iHUB.

Bekijk en deel je foto ook op:

facebook.com/inmijnschoenen
instagram.com/inmijnschoenen