Bezwaar CBR

Een beslissing van het CBR kan van grote invloed zijn op jouw mogelijkheden om je werk te kunnen doen. Bijvoorbeeld bij medische aandoeningen kan het voorkomen dat het CBR besluit dat je niet meer rijvaardig bent. Wil je bezwaar maken tegen een beslissing van het CBR dan kun je met een FNV lidmaatschap gratis rechtsbijstand krijgen.

Dit zeggen onze advocaten

Een chauffeur die volgens het CBR niet meer mocht autorijden, vroeg ons of dit terecht was. Onze advocaten gaven als antwoord:

Het CBR beoordeelt de lichamelijke en geestelijke geschiktheid om motorvoertuigen te besturen. Gezondheidsproblemen kunnen dan ook gevolgen hebben voor je groot of je klein rijbewijs en daarmee ook voor je werk, zelfstandigheid of mobiliteit.

Beroerte

Heb je bijvoorbeeld een beroerte gehad, dan geldt het volgende:

Je mag voor een periode van 6 maanden niet meer privĂ© autorijden.
Rijd je beroepsmatig met de auto (bijvoorbeeld taxichauffeur, chauffeur schoolvervoer) dan mag je 5 jaar niet meer beroepsmatig rijden. Dat geldt ook als je vrachtwagen- of buschauffeur bent. Na deze periode kun je onder voorwaarden het rijbewijs terugkrijgen.

Juridische hulp

Wij kunnen voor je nagaan en beoordelen welke gevolgen dit voor je kan hebben. Wij staan je met juridische hulp bij als jij je rijbewijs dreigt kwijt te raken.

Stichting VNB kun je als volgt bereiken:

Postbus: 85062, 3508 AB Utrecht
Telefoonnummer: 0800 -022 5 022 (op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur)
E-mail: transport@fnv.nl