Resultaten enquêtes T&L tijdens corona

Bekijk de uitslag van de enquêtes

De coronacrisis heeft een enorme impact op onze sector. We vernemen graag hoe dat er in de dagelijkse praktijk uitziet.

Om een duidelijk beeld te krijgen van wat ons te doen staat, is het belangrijk te weten welke impact de crisis heeft op de werknemers in onze sector. Dit brengen we de aankomende weken in kaart door een aantal enquêtes uit te zetten op actuele thema’s in deze tijd; namelijk werk en inkomen, vakantiegeld, verlofdagen en veiligheid.

Uitslag enquête 'Werk en inkomen'

Tot 3 juni stond het thema werk en inkomen centraal. Benieuwd naar de resultaten? We hebben ze voor je op een rij gezet.

Uitslag enquête 'Vakantie en Vakantiegeld'

Uit de enquête blijkt dat gelukkig het merendeel van de werknemers in de Transport & Logistiek het vakantiegeld op tijd heeft ontvangen. Wel blijkt dat de coronacrisis zorgt voor een andere manier van vakantie vieren.

Uitslag enquête 'Veiligheid'

Ook de derde enquête over 'veiligheid' is door veel werknemers uit Transport & Logistiek ingevuld. Enkele uitkomsten van deze enquête zijn schokkend. Veel werknemers voelen zich, ondanks alle gemaakte afspraken en toezeggingen van werkgevers/opdrachtgevers, onveilig op het werk. Gelet op de uitkomsten blijkt ook dat door meerdere werkgevers/opdrachtgevers geen waarde wordt gehecht aan geldende protocollen.

Uitslag enquête 'Diversen'

Ook de laatste enquête met diverse onderwerpen is door veel werknemers uit Transport & Logistiek ingevuld. De uitkomsten van deze enquête zijn voor ons aanleiding om actie te ondernemen waar blijkt dat de cao niet correct wordt nageleefd.