Europese transportplannen bedreigen onze sector

We hebben de afgelopen jaren hard gevochten tegen illegale constructies in de sector Transport en Logistiek. We hebben positieve dingen bereikt. Dit wordt teniet gedaan als de Europese plannen voor de nieuwe transportwetgeving doorgaan. Die plannen heten Mobility Package. Op deze pagina houden we je op de hoogte van het laatste nieuws.

Teken de petitie

Update: FNV blij dat Europees parlement MobilityPackage verwerpt

Het Europarlement heeft op 4 juli alle onderwerpen van het MobilityPackage afgeschoten en terugverwezen naar de transportcommissie. Willem Dijkhuizen van FNV Transport en Logistiek is blij. 'Dit is een overwinning voor de vakbonden en een beloning voor de vasthoudendheid van de FNV. Twee maanden geleden leek het nog kat in 't bakkie richting verdere liberalisering'.

Maar we zijn nog niet klaar met Mobility Package. We zijn nog maar net begonnen. Is het dan geen goed nieuws dat de plannen weggestemd zijn? Natuurlijk wel. Maar de strijd is nog niet gestreden. Jouw hulp hebben we nodig. Teken dus onze petitie.

Plannen uit Europa onacceptabel

Wij maken ons grote zorgen over deze voorstellen. We willen de Nederlandse en Europese politici duidelijk maken dat de gevolgen rampzalig zijn. Verdere liberalisering van de transportsector is wat ons betreft onacceptabel.

Een eerlijke transportsector

Wij zijn tegen social dumping. Wij vinden dat iedere chauffeur die in of vanuit Nederland werkt recht heeft op beloning volgens de cao. Dat zorgt voor eerlijke concurrentie, behoud van banen en minder uitbuiting van buitenlandse chauffeurs.