Eerlijk vervoer in heel Europa, dat is hard nodig!

Wij voeren actie voor gelijke behandeling van werknemers in de vervoerssector. Zolang we geen appels, een paar schoenen of onszelf via e-mail kunnen versturen, hebben we de miljoenen werknemers in het Europese transport hard nodig. Steeds vaker zijn er werkgevers die hun werknemers dit werk onder belabberde omstandigheden laten doen. Daar moet een eind aan komen, vinden wij.

Wat willen we bereiken?

• Komen tot één definitie van social dumping en beleid om dit tegen te gaan.
  • Wetgeving ontwikkelen en aannemen tegen schijnzelfstandigheid.
  • Sociale en arbeidsvoorwaardelijke wetgeving ontwikkelen om concurrentie binnen de vrije arbeidsmarkt tegen te gaan.
  • Een Europese erkenning voor vakbonden en hun recht om te onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden.

Eerlijk vervoer betekent eerlijke én gelijke werkomstandigheden. Gelijke arbeidsvoorwaarden en ‘echte’ banen. Want aan eerlijk transport hebben we allemaal iets. Bekijk de campagne Fair Transport Europe:

Samen kunnen we betere afspraken afdwingen en invloed hebben op wetgeving in Europa. We willen daarom zoveel mensen hierover informeren. Wijs je collega’s daarom ook op deze flyer (pdf).