Quarantaineverklaring na verblijf in Verenigd Koninkrijk

Het Verenigd Koninkrijk is vanaf dinsdag 15 juni 00.01 uur door Nederland aangewezen als zeer-hoog risicogebied. Dit betekent dat er een test- en quarantaineverplichting geldt voor reizigers die vanuit het Verenigd Koninkrijk terugkeren naar Nederland.

Uitzondering goederentransport

Werknemers in het goederentransport zijn uitgezonderd van de test- en quarantaineverplichting die Nederland oplegt, ook wanneer je langer dan 48 uur in het VK hebt verbleven.

Quarantaineverklaring

Wel moet je als chauffeur een quarantaineverklaring invullen en bij je dragen, ook als je onder de uitzondering valt. Op de quarantaineverklaring kan worden aangegeven dat de uitzondering geldt; hiervoor moet je wel kunnen aantonen dat je werkzaam bent in het transport van goederen. Dit kan bijvoorbeeld met een verklaring van je werkgever.

De quarantaineverklaring vind je hier

Vragen?

Heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op via transport@fnv.nl.

Kijk ook eens op op de website van FNV Transport & Logistiek voor meer informatie en antwoord op de vraag of een besmetting met corona op het werk een bedrijfsongeval is.