Geen cao meer voor Bioscoopmedewerkers

Wat betekent dat voor jou?

De werkgeversvereniging NVBF heeft per 1 juli 2017 de sector-cao opgezegd. Dat betekent dat er sinds die tijd geen cao meer bestaat voor de branche bioscopen. Daar balen wij ontzettend van. Want hiermee ben je als bioscoopmedewerker niet meer beschermd door de wet. En kan jouw werkgever de arbeidsvoorwaarden in het bedrijf zomaar veranderen.

Een cao is belangrijk

Nog voor de cao afliep zijn wij een actie gestart. Met deze actie wilden wij zoveel mogelijk werknemers in de bioscopen informeren over dit besluit van de werkgevers. Dit heeft veel persoonlijke en mooie gesprekken met de (vaak jonge) medewerkers opgeleverd. Ook is ons ledental binnen 2 maanden tijd meer dan verdubbeld. Het is duidelijk: voor jou en je collega’s zijn arbeidsvoorwaarden en een cao belangrijk!

FNV-leden houden hun rechten

Als FNV-lid houd je je cao-rechten, zolang je niet zelf een nieuwe arbeidsvoorwaardenregeling hebt ondertekend. Die rechten houd je dan ook als je cao inmiddels is verlopen. Mochten er toch problemen zijn, dan kun je ons inschakelen

Nieuwe start

De FNV is nog steeds verantwoordelijk voor het behoud van (sector-)cao’s. Daarom willen wij in contact blijven met de NVBF en de directies van de grootste bioscoopketens. Gesprekken hierover lopen en we hopen op een nieuwe start voor alle partijen.

Heb je vragen?

Nevin Demirtas is de FNV-bestuurder voor de sector. Heb jij als bioscoopmedewerker vragen over jouw arbeidsvoorwaarden of wil je meer informatie? Neem dan contact met haar op via nevin.demirtas@fnv.nl.