Wil jij ook meer vaste contracten?

Stuur nu een kaart naar jouw omroepdirecteur

Op 28 september aanstaande onderhandelt de FNV weer over de cao Publieke Omroep. Naast een reële loonsverhoging maken we ons ook hard voor meer vaste contracten. Wil jij een vast contract of wil je dat meer van je collega‚Äôs ook een vast contract krijgen, stuur dan een kaart naar jouw omroepdirecteur.

Klik op onderstaande kaart om aan jouw omroepdirecteur te laten weten dat het tijd is voor meer werkzekerheid.

Dit betekent:

• meer waardering;
  • een hypotheek kunnen afsluiten;
  • geen afscheid van je geweldige collega;
  • behoud van kennis en kunde;
  • meer ervaring in huis.

Een vaste baan voor structureel werk

Mediamakers hoppen soms jarenlang van tijdelijk contract naar tijdelijk contract. Dan is er sprake van structureel werk en daar hoort gewoon een vaste baan bij. De werkgevers erkennen de problemen van de tijdelijke contracten. Maar tegelijk  zeggen ze dat de financiering van de programmering hen dwingt om tijdelijke contracten aan te bieden. Dat is voor ons onvoldoende om het grote gebrek aan werkzekerheid te rechtvaardigen.

Meerderheid is tijdelijke contracten beu

Tijdens de eerdere onderhandelingen hebben we de uitslag van een peiling over tijdelijke contracten aan de werkgevers overhandigd. Deze peiling is door bijna 500 mediamakers bij de publieke omroepen ingevuld. Hieruit blijkt dat 85% van de medewerkers bij de publieke omroep tijdelijke contracten in de sector beu zijn.

Stuur een kaart naar jouw omroepdirecteur