Voor werknemers van webwinkels

Je verdient meer zekerheid

Je werkt voor één van de grootste webwinkels in Nederland. Je zorgt dat klanten hun producten snel in huis krijgen. Je controleert voorraden, pakt bestellingen in of doet de planning. Zonder jou komen de spullen niet bij de klant en staat de webwinkel letterlijk stil. Belangrijk werk dus! Maar heb jij daarmee ook een Echte baan?

Dit verdien je!

De FNV heeft een speciaal team dat zich inzet voor medewerkers van webwinkels.
Dit team heet FNV eCom (van e-commerce). Wij vinden dat je dit verdient:

• zekerheid over je inkomen, zodat je weet hoeveel je kunt uitgeven tot het einde van deze maand;
  • invloed op je werktijden, zodat je je werk met je privĂ©leven kunt combineren;
  • voldoende collega's, zodat je werkdruk niet te hoog wordt;
  • genoeg tijd om je werk te doen, zodat je geen stress krijgt en gezond de eindstreep kunt halen;
  • en heb je een tijdelijke baan: net zoveel loon als je vaste collega die hetzelfde werk doet (gelijk werk voor gelijk loon).

Je arbeidsomstandigheden onder druk

Het assortiment van de grote webwinkels in Nederland lijkt steeds meer op elkaar. Dat geldt ook voor jouw arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden. Helaas zien we in de praktijk dat de werkdruk van jou en je collega's steeds groter wordt. En dat je vaker moet werken in de avonduren en het weekend, terwijl tegelijkertijd de toeslagen onder druk staan.

De webwinkel groeit dankzij jou

De werkgevers hebben hier geen enkele reden voor, want zij draaien genoeg omzet. Sterker nog, de webwinkel groeit dankzij de medewerkers. Daarom verdien jij die Echte baan.

Werken aan banen met zekerheid

De FNV is er voor iedereen die werkt bij een webwinkel, wat je werkplek ook is. Wij geloven dat we samen met jou en je collega's jullie arbeidsvoorwaarden bij de webwinkels kunnen verbeteren. Dat doen we al op heel veel andere plekken. En met succes. Samen werken we aan Echte banen.

Wil je meer weten?

Ben je nieuwsgierig geworden naar ons verhaal en wil je meewerken aan ons plan?

Neem contact met ons op