Bouwvak

Officieel bestaat de verplichte bouwvak niet meer. Wel kan je werkgever, in overleg met de ondernemingsraad (or) of personeelsvertegenwoordiging (pvt), afspreken dat het bedrijf in de zomer is gesloten.

Geen verplichte vakantie

Wij zijn geen voorstander van verplichte vakantieperiodes voor werknemers in de bouw. Wij vinden dat iedere werknemer zelf moet kunnen bepalen wanneer hij of zij vakantie opneemt. Toch willen wij je graag goed informeren. Daarom plaatsen wij de bouwvakdata én schoolvakanties op de website.

Adviesdata bouwvak 2020

• Regio Midden: zaterdag 9 juli t/m zondag 21 augustus
  • Regio Zuid: zaterdag 23 juli t/m zondag 4 september

Regio noord

Alle gemeenten uit de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Noord-Holland en Flevoland (met uitzondering van de gemeente Zeewolde, deze gemeente valt onder regio Midden). De Gelderse gemeente Hattem en de Utrechtse gemeente Eemnes.

Regio midden

Alle gemeenten uit de provincie Zuid-Holland en Utrecht (met uitzondering van de gemeente Eemnes, deze gemeente valt onder regio Noord). De gemeente Werkendam (met uitzondering van de kernen Hank en Dussen) en de gemeenten Woudrichem uit Noord-Brabant en Zeewolde uit Flevoland. De Gelderse gemeenten: Aalten, Apeldoorn Barneveld, Berkelland, Bronckhorst, Brummen, Buren, Culemborg, Doetinchem, Ede, Elburg, Epe, Ermelo, Geldermalsen, Harderwijk, Heerde, Lingewaal, Lochem, Montferland (m.u.v. de voormalige gemeente Didam), Neder-Betuwe (m.u.v. de voormalige gemeente Dodewaard), Neerijnen, Nijkerk, Nunspeet, Oldebroek, Oost Gelre, Oude IJsselstreek, Putten, Scherpenzeel, Tiel, Voorst, Wageningen, Winterswijk en Zutphen.

Regio zuid

Alle gemeenten uit de provincies Zeeland, Limburg en Noord-Brabant (met uitzondering van de kernen Werkendam, Sleeuwijk, Nieuwendijk in de gemeente Werkendam, en de gemeente Woudrichem, deze vallen onder regio Midden). De Gelderse gemeenten: Arnhem, Beuningen, Doesburg, Druten, Duiven, Groesbeek, Heumen, Neder-Betuwe (alleen de voormalige gemeente Dodewaard), Lingewaard, Maasdriel, Millingen a/d Rijn, Montfoort (alleen de voormalige gemeente Didam), Nijmegen, Overbetuwe, Renkum, Rheden, Rozendaal, Rijnwaarden, Ubbergen, Westervoort, West Maas en Waal, Wijchen, Zaltbommel en Zevenaar.

;