Week van de Vakbond 2022

Van 25 april tot en met 1 mei vond de Week van de Vakbond plaats. Een week vol met bijeenkomsten, acties en andere FNV-activiteiten. Alles gericht op het aanpakken van de scheefgroei.

De Week van de Vakbond

Het leven wordt steeds duurder. De boodschappen, de huur, de energierekening: de kosten stijgen in deze tijd hard, maar onze inkomens blijven achter. Ons land wordt steeds rijker, maar veel mensen worden juist armer. Een kleine groep bedrijven en mensen hebben enorme vermogens, ten koste van de rest. Er is genoeg voor iedereen, voor een fatsoenlijk inkomen en voor goede voorzieningen. Maar dan moeten we nĂș deze scheefgroei aanpakken.

Daarom organiseerde de FNV dit jaar voor het eerst de Week van de Vakbond. Met meer dan 100 activiteiten waren we zichtbaar aanwezig in de verschillende sectoren en sloten we de week af op 1 mei, de Dag van de Arbeid in Utrecht. Alle activiteiten stonden in het teken van het aanpakken van de scheefgroei in Nederland. Dat lukt alleen samen. Dus ben je nog geen lid van de FNV? Word dan nu lid.

Dag van de Arbeid: bekijk hier de aftermovie

Vragen?

Laat het ons weten via weekvandevakbond@fnv.nl

Activiteiten tijdens de Week van de Vakbond 2022

Alle activiteiten die hebben plaatsgevonden hebben we voor je gebundeld en op deze pagina gezet. Kijk wat er allemaal is gedaan in de verschillende (sub)sectoren!

Bekijk de activiteiten

Bekijk de activiteiten

Zet recht wat scheef is

Het is tijd dat winstgevende bedrijven hun eerlijke deel gaan betalen. Het kan niet zo zijn dat de één winst maakt omdat de ander de rekening niet kan betalen. Vind jij ook dat bedrijven meer moeten bijdragen?

Teken de petitie

Teken de petitie

Wat wil de FNV?

Om de scheefgroei aan te pakken stelt de FNV een aantal dingen voor. De lonen moeten bijvoorbeeld omhoog, maar er is nog meer. Benieuwd wat de FNV nog meer voorstelt?

Lees hier meer

Lees hier meer

Word lid en ontdek alle voordelen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden