Klaar voor een nieuwe stap? Wij helpen je.

Als je op zoek bent naar een nieuwe baan of ander werk, komen er allemaal vragen op je af. Wie ben je, wat kan en wil je en waar word je eigenlijk gelukkig van? De FNV helpt je graag op weg om het beste uit jezelf en je zoektocht te halen. #SamenDoor

Sluit je aan bij de FNV >

Dit is hoe wij jou helpen in je zoektocht

Bij de FNV sta jij centraal. Jouw situatie en jouw wensen zijn ons uitgangspunt. Wij vinden het belangrijk dat jij een baan vindt die bij jou als persoon, jouw kennis en vaardigheden past. Jij bepaalt wat je nodig hebt en hoe we jou bijstaan. Of je nou alleen behoefte hebt aan praktische tips en tricks, coaching wilt of door training aan nieuwe vaardigheden wilt werken. Jij hebt de touwtjes in handen. Op deze pagina hebben we alles voor je op een rij gezet. Zo krijg jij grip op je loopbaan en vergroot je jouw kansen op de arbeidsmarkt.

Krijg grip op je loopbaan

Ontdek wie je bent, wat je kunt en wat je wilt. Zo maak je een goede start om met je loopbaan aan de slag te gaan. De onderstaande checklist helpt je op weg:

Misschien kom je er wel achter dat je een heel andere kant op wilt. Bijvoorbeeld in een ander vakgebied of als zzp’er. Denk dan eens aan:

Vergroot je kansen op de arbeidsmarkt

Om dat optimaal te kunnen doen, moet je je handen uit de mouwen steken. Maar waar begin je? Hoe houd je focus, je energie op peil en hoe schakel je jouw netwerk in? Speciaal voor jou hebben we dit inzichtelijk gemaakt. Doe er je voordeel mee!

Als FNV-lid heb je gratis toegang tot een compleet scholingsaanbod, bijvoorbeeld:

Sluit je aan bij de FNV >

Je denkt vast: dat zal wel wat kosten! Dat valt gelukkig enorm mee. De eerste vier maanden betaal je maar €6,25 per maand. Afhankelijk van je inkomen betaal je daarna maximaal €17,50 per maand. Ontvang je een (bijstands)uitkering? Dan hanteren wij een gereduceerd tarief. Lees hier meer over de gereduceerde tarieven van het FNV lidmaatschap en wanneer je hiervoor in aanmerking komt.

Tijdelijke actie: gratis online trainingen volgen

Wil je sterker in je loopbaan staan? Meld je aan en volg gratis online trainingen aan die jou verder helpen. Het kost je niks, maar levert veel op. In samenwerking met Skillstown bieden we 3 maanden lang onbeperkte toegang tot diverse trainingen. Meld je aan want op=op!

Gratis voucher aanvragen

Ervaringen van onze leden

Tienduizenden mensen zitten door corona in hetzelfde schuitje. Bij UWV komen ruim twee keer zoveel ontslagaanvragen binnen als voor de crisis. Steeds meer mensen oriënteren zich (noodgedwongen) op ander werk of een andere loopbaan. Gelukkig ook vaak met succes! Floor, Ton, Sabrina, Rasha en Rob hebben ieder hun eigen verhaal en delen deze graag met jou. Lees hun persoonlijke verhalen.

Hulp nodig bij een andere fase van jouw loopbaan?

Misschien ben je nét je baan verloren en komen er allerlei (financiële) zaken op je af waar je hulp bij nodig hebt. Of weet je al op welke functie(s) je wilt solliciteren, maar heb je hulp nodig bij het leren solliciteren. Zelfs als je al een nieuwe baan hebt, maar je nog over jouw arbeidsvoorwaarden wilt leren onderhandelen. Met onze handige producten en diensten helpen wij je in elke fase van jouw loopbaan. Bekijk hier het complete overzicht en doe er je voordeel mee!

Sluit je aan en ontdek alle voordelen

• Praktische checklists, brochures en video’s
  • (Online) workshops en trainingen
  • Loopbaanspreekuren