Ben of word je ontslagen? Wij helpen je verder

Je baan verliezen heeft veel impact en er komt nogal wat bij kijken. De FNV helpt je, als dat nodig is. Bij het verwerken van dit verlies en het regelen van allerlei praktische (financiële) zaken. Ook geven we je handvatten, die je helpen weer vooruit te kijken. #SamenDoor

Sluit je aan bij de FNV >

Dit is hoe wij jou helpen bij ontslag

Er komt veel op je af; veel emotie en onzekerheid. Dit vraagt om heldere en overzichtelijke informatie. Daarom hebben wij de belangrijkste zaken voor je opgezocht en gebundeld. Wel zo praktisch toch. Op deze pagina vind je:

• Alles over jouw (financiële) rechten en plichten bij ontslag
  • Hoe je het verlies van je baan kunt verwerken (met gratis korte digitale training)
  • Hoe je soepel van ontslag naar nieuw werk gaat

Zo regel je alle (financiële) zaken - gratis brochures

Van je rechten en plichten bij ontslag tot het aanvragen van een uitkering. Onze brochures helpen je bij al jouw vragen rondom financiële zaken. Klik op de link om naar de betreffende brochure te gaan.

Gratis mini e-learning: Rouwverwerking bij verlies van werk

Onze experts hebben veel kennis en ervaring op het gebied van rouwverwerking bij verlies van werk. Dat klinkt misschien wat zwaar en heftig, maar iedereen gaat er op een bepaalde manier doorheen. Om je een idee te geven hebben we speciaal voor jou een gratis mini e-learning ontwikkeld. Een korte uitlegvideo waarmee je in een paar minuten kennis opdoet over rouwverwerking bij baanverlies. Doe er je voordeel mee! Let op: kijk je hem op je mobiel? Bekijk hem dan hier op volledig scherm (let er wel op dat je de rotatievergrendeling op je telefoon uitzet).

Tijdelijke actie: gratis online trainingen

Wil je sterker in je loopbaan staan? Meld je aan en volg gratis online trainingen aan die jou verder helpen. Het kost je niks, maar levert veel op. In samenwerking met Skillstown bieden we 3 maanden lang onbeperkte toegang tot diverse trainingen. Meld je aan want op=op!

Gratis voucher aanvragen

Als FNV-lid heb je gratis toegang tot een compleet scholingsaanbod, bijvoorbeeld:

Sluit je aan bij de FNV >

Je denkt vast: dat zal wel wat kosten! Dat valt gelukkig enorm mee. De eerste vier maanden betaal je maar €6,25 per maand. Afhankelijk van je inkomen betaal je daarna maximaal €17,50 per maand. Ontvang je een (bijstands)uitkering? Dan hanteren wij een gereduceerd tarief. Lees hier meer over de gereduceerde tarieven van het FNV lidmaatschap en wanneer je hiervoor in aanmerking komt.

Ervaringen van onze leden

Tienduizenden mensen zitten door corona in hetzelfde schuitje. Bij UWV komen ruim twee keer zoveel ontslagaanvragen binnen als voor de crisis. Steeds meer mensen oriënteren zich (noodgedwongen) op ander werk of een andere loopbaan. Gelukkig ook vaak met succes! Floor, Ton, Sabrina, Rasha en Rob hebben ieder hun eigen verhaal en delen deze graag met jou. Lees hun persoonlijke verhalen.

Hulp nodig bij een andere fase van jouw loopbaan?

Misschien zit je in de oriëntatiefase en wil je antwoord krijgen op vragen als 'Wie ben ik?', 'Wat kan ik?' en 'Waar word ik echt gelukkig van?'. Of zit je al in de sollicitatiefase en heb je hulp nodig bij leren solliciteren. Ook dan zijn we er voor je. Zelfs als je al een nieuwe baan hebt, maar je nog over jouw arbeidsvoorwaarden wilt leren onderhandelen. Met onze handige producten en diensten helpen wij je in elke fase van jouw loopbaan. Bekijk hier het complete overzicht en doe er je voordeel mee!

Sluit je aan en ontdek alle voordelen

• Praktische checklists, brochures en video’s
  • (Online) workshops en trainingen
  • Hulp bij UWV, Belastingdienst en gemeenten zaken