Stem voor een socialer Nederland

Provinciale statenverkiezingen

Kies op 20 maart voor een socialer Nederland!

Op 20 maart zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Met jouw stem maak je jouw provincie én heel Nederland socialer!

Stem voor:

• Eerlijke verdeling van de welvaart
  • Een eerlijk klimaatbeleid
  • Een goed pensioen voor iedereen
  • Genoeg geld en mensen voor onderwijs en zorg

Waarom moet ik stemmen?

Dit kabinet kiest vooral voor wat goed is voor de multinationals en hun aandeelhouders. Wat goed is voor de gewone Nederlander, daar luisteren Rutte en zijn vrienden liever niet naar. Daardoor groeit de ongelijkheid. Wij kunnen dit samen veranderen! Want op 20 maart kies je niet alleen wie jouw provincie gaat besturen. Indirect stem je namelijk ook op de Eerste Kamer.

Wat doet de Eerste Kamer?

De Eerste Kamer kan de wetten van het kabinet goed- en afkeuren. Jij als kiezer bepaalt hoe de verdeling van de politieke partijen in de Eerste Kamer wordt. En dus ook of het kabinet naar links of rechts gaat. Het is dus aan jou om te kiezen welke richting dat wordt.

Wat wil de FNV?

• Provincies zijn verantwoordelijk voor de bussen, wegen en bouwprojecten. De FNV wil dat zij daar een eerlijke prijs voor betalen. Zo krijgen werknemers een goed salaris en wordt de dienstverlening beter.
  • De provincies moeten zorgen voor zekere banen. Dus: vaste banen en banen voor arbeidsgehandicapten. Zo kan de provincie het goede voorbeeld geven aan alle andere werkgevers in Nederland.
  • Provincies horen voorop te lopen in de maatregelen voor duurzame energie en energiebesparing. Het behalen van de klimaatdoelen is hun verantwoordelijkheid.
  • Jij kiest de Provinciale Statenleden, die kiezen de Eerste Kamer. Stem op een partij die kiest voor eerlijke verdeling van welvaart, eerlijk klimaatbeleid, een goed pensioen voor iedereen en genoeg geld en mensen voor onderwijs en zorg

Stem voor een socialer Nederland!

Genoeg redenen dus om op 20 maart jouw stem uit te brengen. Want samen veranderen we de Eerste Kamer, samen veranderen we de regels en samen maken we Nederland socialer!

Gebruik onze poster en flyer