Digitale tools voor kaderleden

Zo werk je handig samen

Als FNV-kaderlid heb je vaak contact met andere kaderleden. Je kunt op verschillende manieren samenwerken. We hebben de mogelijkheden voor je op een rijtje gezet.

Skype

Ook als kaderlid kun je gebruik maken van Skype om te overleggen met je collega-kaderleden. In grote of kleine groepen, tot wel 50 andere gebruikers. Via skype.com/nl/free-conference-call kun je direct een vergadering plannen. Er wordt een link gemaakt die je dan direct kunt opnemen in je vergaderuitnodiging. Bekijk de handleiding Skype.

Microsoft Teams

Deelnemen aan MS Teams vergaderingen kan alleen als je uitgenodigd wordt. Als je een uitnodiging ontvangt hoef je niets te installeren, je vergadert via je websitebrowser. Maak daarbij wel gebruik van een recente browser zoals Chrome. Bekijk de handleiding MS Teams.

Big Blue Button

Big Blue Button is een zeer uitgebreide videoconferentie applicatie die bij uitstek geschikt is voor trainingen en workshops, maar ook voor kleine tot middelgrote groepen om gezamenlijk te overleggen. Kaderleden van de FNV krijgen via fnv.nl/mijnfnv toegang tot Big Blue Button om deel te nemen aan vergaderingen. Of je kunt zelf vergaderingen met andere kaderleden organiseren via de knop ‘Videovergadering aanmaken. Het programma maakt een link waarmee je de deelnemers kunt uitnodigen.

Voor de e-mailadressen van de kaderleden gebruikt de FNV het e-mailprogramma SmarterMail. De vormgeving en het gebruik van SmarterMail lijkt op de meeste standaard emailprogramma’s. Dat maakt het werken ermee makkelijker. Bekiijk de handleidingen voor het gebruik van SmarterMail en het instellen van SmarterMail op mobiele apparaten.