Doe mee voor een goede cao Zuivel

We zijn op weg naar een nieuwe cao. De eerste stappen zetten we nu al samen met jou en al jouw collega’s. Want het is jullie cao, het gaat om jullie goede arbeidsvoorwaarden voor alle werknemers in de Zuivelindustrie. Jouw inzet is belangrijk om dit doel te bereiken. Laten we samenwerken om een nieuw cao mogelijk te maken. Doe je mee?

Het laatste nieuws

Doorbraak in onderhandelingen!

Na intensieve onderhandelingen ligt er een nieuw onderhandelingsresultaat voor de cao Zuivelindustrie met belangrijke verbeteringen op het gebied van loon, arbeidsvoorwaarden en vitaliteitsregelingen. Het laatste woord is aan de vakbondsleden. Doe mee en stem uiterlijk 27 mei !

Vakbonden en werkgevers nog mijlenver uit elkaar

Op 27 maart onderhandelden we voor de tweede keer over de nieuwe cao Zuivel. Zowel de werkgevers als de vakbonden hebben hun standpunten gedeeld. De werkgevers informeerden ons opnieuw over de uitdagingen binnen de zuivelsector. Volgens hen zijn deze complex en vereisen ze een zorgvuldige aanpak. Wij hebben benadrukt dat de kwaliteit van de banen en de juiste waardering voor het harde werk onze absolute prioriteit heeft.

Hoe ging de eerste onderhandelingsronde voor de nieuwe cao Zuivel?

Op 11 maart was de eerste onderhandelingsronde voor jouw nieuwe cao Zuivel. De werkgevers hebben ons geïnformeerd over de uitdagingen binnen de sector. De vooruitzichten voor de toekomst zijn volgens de NZO somber. Zij benadrukken dat een hoge looneis van de vakbonden waarschijnlijk zal leiden tot nieuwe reorganisaties binnen de toch al kwetsbare bedrijven.

Onderhandelingen nieuwe cao Zuivel 11 maart van start

De oorspronkelijke afspraak met de NZO om de onderhandelingen op 28 februari te starten, werd door de werkgevers uitgesteld. Ze hebben positief gereageerd op onze brief en zijn bereid om alsnog te onderhandelen. Op 11 maart is de eerste onderhandelingsronde over jouw nieuwe cao Zuivel.

Waardevolle input voor de nieuwe cao Zuivel

Binnenkort gaan we met werkgevers onderhandelen over de cao. In januari hebben we via een cao-enquête aan jou en je collega’s gevraagd wat jullie belangrijk vinden in de cao. Veel medewerkers in de zuivelsector hebben meegedaan. De belangrijkste uitkomsten hebben we meegenomen bij het opstellen van de voorstellenbrief.

Geef uiterlijk 27 mei je mening!

We hebben een onderhandelingsresultaat bereikt voor jouw nieuwe cao. Nu zijn jij en je collega's aan zet. Stemmen kan nu!

Stem

Stem

Word lid van de FNV

Hoe meer leden, hoe sterker wij staan. Want alleen met voldoende leden kunnen wij een vuist maken aan de onderhandelingstafel. Ben je nog geen lid van de FNV, maar wil jij straks wel meebeslissen over de nieuwe cao Zuivelindustrie?

Word nu lid!
Samen staan we sterker. Word lid!

Word nu lid!
Samen staan we sterker. Word ook lid!

Of maak een ander lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen. Gun jij dat een ander ook? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden en ontvang een tientje.

Maak een ander lid

Maak een ander lid

Contact

Heb je vragen en of opmerkingen over het cao-traject Zuivelindustrie? Neem dan contact op met FNV-bestuurder Edwin Martirosian.

Mail Edwin
Contact

Mail Edwin

Doe mee, word lid en beslis mee over de cao Zuivelindustrie

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte
  • Een goede cao
  • Persoonlijk advies over werk en Loopbaantrainingen
  • Aantrekkelijke kortingen met je ledenpas
  • Hulp bij je belastingaangifte

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.