Verkiezingen FNV

Jouw stem, onze beweging

In februari 2025 kiezen de leden van de FNV wie er van 2025 tot 2029 aan het roer staan van de grootste vakbond van Nederland. De leden kiezen niet alleen de nieuwe FNV-voorzitter en bestuur, maar ook de ruim 100 leden die op vrijwillige basis hun sector (bijvoorbeeld zorg, overheid of bouw) vertegenwoordigen in het Ledenparlement van de FNV. Het Ledenparlement is hét orgaan dat samen met het Algemeen Bestuur de koers van de FNV bepaalt.

Lees meer over de FNV als organisatie

Stel jij je kandidaat voor het Ledenparlement?

Weet jij als geen ander wat er speelt binnen jouw sector, heb je ideeën over hoe het beter kan en ben je bereid om de stem van de leden in je sector te vertegenwoordigen? Dan ben jij geknipt voor een positie in het Ledenparlement! Met jouw ideeën geef je richting aan de grootste vakbeweging van Nederland. En in de vier jaar dat je zitting hebt, doe je ook nog eens ontzettend veel bestuurlijke ervaring op en bouw je aan een sterk netwerk. Wil je meer weten? Laat je gegevens achter of kom naar de oriëntatiebijeenkomst op 4 juni. En houd alvast 16 en 23 september vrij in je agenda, dan organiseren we nog twee oriëntatiebijeenkomsten. Er volgt binnenkort meer informatie over het tijdstip en hoe je je kan inschrijven.

Ben je geïnteresseerd?

Vrouw schrijft Meer weten?

Benieuwd naar wat je als lid van het Ledenparlement allemaal doet? En met welke onderwerpen je je bezighoudt? Laat dan je gegevens achter, zodat wij je - geheel vrijblijvend - kunnen informeren.

Agenda Oriëntatiebijeenkomst 4 juni

Overweeg jij om je kandidaat te stellen voor het Ledenparlement, maar wil je graag eerst wat meer info? Kom dan naar de (fysieke) oriëntatiebijeenkomst in Utrecht op dinsdag 4 juni van 19.15 tot 20.30 uur.

Meld je hier aan
Alex Tess Rutten die lacht aan de telefoon Uit eigen ervaring

Alex Tess Rutten vertelt waarom zij lid is van het Ledenparlement en deelt haar ervaring. Laat je inspireren door haar verhaal!

Bekijk de video

Verkiezing voorzitter en bestuur

Parallel aan de verkiezing van het Ledenparlement kiezen de leden ook de nieuwe FNV-voorzitter. Het nieuw verkozen Ledenparlement kiest in maart 2025 de overige leden van het FNV-bestuur. Voor zowel de posities in het bestuur als die van voorzitter zoeken we uiteraard niet de eerste de beste. Hiervoor loopt een separaat wervingstraject. Heb je interesse? Zodra het wervingstraject hiervoor gaat lopen, informeren we je als je via onderstaand formulier je contactgegevens achterlaat. Je gegevens zijn vanzelfsprekend vertrouwelijk. Op het moment dat er meer informatie bekend is brengen we je op de hoogte.

Laptop en vrouw die schrijft

Interesse in een bestuursfunctie?

Zou jij meer informatie willen over de posities in het Algemeen Bestuur van de FNV of het voorzitterschap van de grootste vakbeweging van Nederland? Laat dan hier je gegevens achter. We gaan er vanzelfsprekend vertrouwelijk mee om.

Planning verkiezingen op hoofdlijnen*

Klik op de afbeelding om het te vergroten

*De planning wordt in de zomer definitief
**Het nieuwe Ledenparlement kiest het FNV Bestuur

Jouw stem, onze beweging

Elke individuele stem van een lid is belangrijk. Als je jouw stem laat horen, draag je bij aan de kracht en invloed van de hele vakbond. Zo zetten we samen zaken in beweging. Dat geldt zowel voor het lid dat zich kandidaat stelt als voor het lid dat een stem uitbrengt. Beiden laten op eigen manier hun stem horen om daarmee invloed uit te oefenen. Om verandering aan te brengen. Om een beweging in gang te zetten.