Jongeren

Logo FNV Jong

FNV Jong is een belangenorganisatie voor en door jongeren. FNV Jong maakt zich hard om ervoor te zorgen dat jouw eerste stappen op de arbeidsmarkt zo goed mogelijk verlopen. Want iedere jongere die we beter op weg helpen bij een stage, (bij)baan of vakantiebaan brengt ons weer één stapje dichter bij een arbeidsmarkt waar jongeren de ruimte krijgen.

Website FNV Jong

FNV Jong zet zich in voor verschillende speerpunten op het gebied van werk en inkomen van jongeren, zoals: het verhogen van het wettelijk minimumjeugdloon (WMJL), betere rechten voor flexwerkers, meer en betere stages tegen een eerlijke vergoeding, verminderen jeugdwerkloosheid, bijdragen aan goed en betaalbaar onderwijs, tegengaan van discriminatie op de arbeidsmarkt en een goed pensioen na een leven lang werk.

Lees meer over de standpunten van FNV Jong

Artikelen

De FNV geeft je workpower!www.fnv.nl/workpower

Ga je werken of stage lopen, download dan onze Workpower app! Deze gratis app voor iPhone en Android is echt een musthave, want hiermee heb je alle info over werk en geld 24/7 bij de hand.

Bekijk alle artikelen

Nieuws

Supermarktpersoneel last van boze klanten door alcoholwetgeving Supermarkt 450x300.jpg

Uit een enquête van FNV Jong en FNV Bondgenoten onder supermarktpersoneel blijkt dat bijna de helft van de respondenten (46,6 procent) sinds de nieuwe regelgeving veel boze reacties van klanten krijge...

Bekijk alle nieuwsberichten

Pensioengatcalculator

Pensioengatcalculator FNV Jong

Het kabinet is van plan om een maatregel in te voeren die er voor zorgt dat vrijwel iedereen in Nederland minder pensioen gaat opbouwen, ondanks dat je langer doorwerkt. FNV Jong heeft een handige tool gemaakt waarmee je snel kunt berekenen hoeveel pensioen je hierdoor misloopt

Verdien je geld terug

FNV Jong laat je geld niet liggen

Wist jij dat jongeren elk jaar zo'n 78 miljoen euro bij de Belastingdienst laten liggen? Dat komt neer op gemiddeld 250 euro per persoon! Wil je je belastinggeld graag terugvragen, maar vind je dit toch een beetje ingewikkeld? Wij doen het hele jaar door belastingaangifte voor jou!

Volg de FNV ook op

twitter_32    facebook_32    youtube_32