Lagere contributie

Als je werkloos of arbeidsongeschikt bent

Ben je werkloos of (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt? Ontvang je een uitkering (WW, WAO, WIA, Wajong, Bijstand)? Heb je een participatiewet inkomen of een Wajong uitkering zonder aanvulling? Dan kom je in aanmerking voor ons verlaagde contributietarief. Dat is slechts de helft van het gewone lidmaatschapsgeld.

Wil je jouw contributie verlagen?

Kom je in aanmerking voor verlaging en ben je al FNV-lid? Dan geef je dit direct eenvoudig aan ons door via Mijn FNV. We vragen hierbij om de brief van de uitkeringsinstantie met datum van de uitkering te uploaden.

Wijzig je contributie

Participatiewet inkomen of Wajong zonder aanvulling

Voor (nieuwe) FNV-leden die onder de Participatiewet vallen en leden met een gedeeltelijke Wajonguitkering zonder aanvullend inkomen, geldt een aangepast contributiebedrag van € 4,81 per maand. Dat is ongeveer de helft van het normale tarief voor uitkeringsgerechtigde leden.

Heb je een participatiewet inkomen of Wajong zonder aanvulling, dan heb je het volgende bewijs nodig voor een lagere contributie:

• een brief van de uitkeringsinstantie (het UWV of de gemeente) met de bevestiging van de toekenning en de ingangsdatum van je uitkering. Is dit al een jaar of langer geleden? Stuur dan ook een recente betalingsspecificatie mee.
  • toekenning Indicatie banenafspraak (van het UWV)
  • óf een positief advies beschut werk (van het UWV)
  • óf een kopie van jouw arbeidsovereenkomst (contract), als daarin staat vermeld dat je onder de Participatiewet valt.

We kunnen de korting verrekenen tot maximaal 6 maanden terug in de tijd.

Wijzig je contributie

Aanvraag via post

Liever via post aanvragen? Stuur ons dan een brief met:

• Volledige naam
  • Lidmaatschapsnummer
  • Brief van de uitkeringsinstantie met datum van de uitkering
  • óf in het geval van participatiewet inkomen of Wajong zonder aanvulling 1 van de bovengenoemde bewijzen

Je kunt de brief met de gevraagde gegevens sturen naar:

FNV
t.a.v. Afdeling Contributie
3506 GE Utrecht

Wij regelen dan dat jouw contributietarief verlaagd wordt.

Contributiebedragen

Bekijk de actuele contributiebedragen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.