Omarm de zorg: Doe mee aan de campagne!

Zorgmedewerkers verdienen meer dan eenmalige bonus

Door Redactie 2 december 2020

Zorgmedewerkers staan al maanden in de frontlinie. In ziekenhuizen, maar ook in de gehandicaptenzorg en verpleeghuizen. Zij verdienen meer waardering en betere arbeidsvoorwaarden: lagere werkdruk, beter salaris en een veilige werkomgeving. Leuk zo’n éénmalige bonus van het kabinet, maar dat is niet genoeg! Daarom voeren wij de campagne ‘Omarm de zorg’. Doe mee!

Omarm de zorg campagnebeeld

Op  dinsdag 2 december werd de begrotingsbespreking van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport gehouden. Daar werden door de Tweede Kamerleden de plannen voor 2021 besproken. Dit was de laatste kans om het kabinet op andere gedachten te brengen. Daarom deelden we knuffels uit met de boodschap #Omarmdezorg zodat dat zij extra geld uittrekken voor structureel betere arbeidsvoorwaarden in de zorg.

De zorg loopt al jaren achter met loonontwikkeling

Het argument dat de zorg al bovengemiddelde loonsverhoging heeft gekregen is onterecht. De zorgsector loopt namelijk al jaren achter. Eén inhaaljaar trekt dat niet in een keer recht!  In 2019 is er behalve voor de GGZ en academische ziekenhuizen, 0% bijgekomen. In de zeven jaren daarvoor bleef de loonontwikkeling in de zorg gemiddeld 2 tot 3 % per jaar achter op die van de particuliere bedrijven.

Extra geld nodig

Vakbonden hebben berekend dat er minimaal 2,25 miljard euro extra nodig is, bovenop het bestaande budget van werkgevers om de problemen in de zorg het hoofd te bieden. Hiervan is 1,5 miljard voor betere salarissen en 750 miljoen voor het verlagen van de werkdruk en om personeelstekorten aan te pakken.

Wat kan jij doen? #omarmdezorg

Omarm onze zorgmedewerkers en deel het hart op je social media. Tag alle mensen die je kent en die zich met hart en ziel inzetten voor goede zorg. Zij verdienen meer waardering en betere arbeidsvoorwaarden: lagere werkdruk, beter salaris en een veilige werkomgeving. Leuk zo’n éénmalige bonus van het kabinet, maar dat is niet genoeg! #omarmdezorg

Aanpassen profielfoto

Pas ook je profielfoto aan met een kader en laat zien dat jij onze zorgmedewerkers een warm hart toe draagt.

Meer dan alleen applaus

Doe je mee? Zo maken we het kabinet en heel Nederland duidelijk dat de mensen in de zorg meer verdienen dan alleen applaus!

Omarm de zorg en deel onze posts op jouw social media.

#omarmdezorg op facebook

#omarmdezorg op instagram

FNV zette zorgpersoneel landelijk in de schijnwerpers

FNV Zorg & Welzijn heeft op 2 november met laserprojecties op verschillende gebouwen in Nederland aandacht gevraagd voor meer waardering van medewerkers in de zorg. Dit gebeurde op de Martinitoren, het Groninger Museum, de Sint-Janskathedraal en het Provinciehuis in Den Bosch, op de overtunneling van de Utrechtsebaan en het Centraal Station in Den Haag. Lees het persbericht en bekijk alle foto’s van deze actie.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.