Kom op 4 april naar Brussel!

Op 22 mei 2014 vinden in Nederland de verkiezingen voor het Europees Parlement plaats. De FNV is tegen een verdere neoliberale koers in Europa en dat gaan we op 4 april in Brussel laten horen.

De FNV wil koopkracht en echte banen. Bezuinigen is geen werk! Mensen hebben genoeg zekerheid, respect en een stabiel inkomen nodig om Gewoon Goed Werk te kunnen leveren. De overheid, in Den Haag en ook in Brussel, moet een beleid voeren dat investeert in koopkracht en echte banen, vooral ook voor jongeren.

Geef je op via het aanmeldformulier

Je hoort dan op korte termijn meer over de tijdstippen en opstapplekken.

Uitgangspunten

De FNV staat voor gelijk loon voor gelijk werk, ook voor arbeidsmigranten. Voor een betere handhaving en controle, zodat de cao niet ontdoken kan worden. Voor een leefbaar loon en veilig werk voor alle werknemers, voor zekerheid en respect. We blijven ons verzetten tegen bezuinigingen uit Den Haag en Brussel waarbij echte banen verloren gaan en werk wordt versnippert.

De risico's van de economie mogen niet worden afgewenteld op de werknemer: mensen zijn geen kostenpost. Werknemers zijn het goud van bedrijven en van de economie. Vakmanschap verdient respect. Het is hoog tijd voor investeringen in mensen en voor koopkracht en echte banen.

Sociaal Europa

De FNV staat voor een Europa van eerlijk delen en gelijke kansen. Een Europa van goede sociale zekerheid voor wie het minder heeft getroffen, grondrechten, democratie en toegang van iedereen tot openbare diensten. Een Europa waar de nationale sociale partners - werkgevers en werknemers - over de lonen gaan! En waar sociale en milieunormen deel uitmaken van overheidsopdrachten en aanbestedingen.

De door Brussel opgelegde privatisering en marktwerking hebben desastreus effect op arbeidsvoorwaarden van werknemers in sectoren. Dit moet worden gestopt! Kom daarom op 4 april mee naar Brussel, samen met je collega’s. De FNV verzorgt busvervoer.

Open het pamflet >>

Koopkracht en echte banen

Foto: Dirk Hol

Bezuinigen is geen werk! Mensen hebben genoeg zekerheid, respect en een stabiel inkomen nodig om gewoon goed werk te kunnen leveren. De FNV wil dat werkgevers meer investeren in koopkracht en echte banen. Op onze speciale campagnesite lees je de allerlaatste informatie over acties en activiteiten en hoe je zelf mee kunt doen. Ook vind je hier veel foto's en video's.

E-mailnieuwsbrieven Europa

bord-europa_450x300

Je kunt hier de laatste edities van de nieuwsbrief downloaden

FNV Europa nieuwsbrief 25 september 2014