Onderhandelingsresultaat GHZ is aangenomen

Door Redactie 22 april 2022

De stemming over het onderhandelingsresultaat van de cao Gehandicaptenzorg is gesloten. In ruime meerderheid is er vóór gestemd.

Cao-nieuws

Cao GHZ definitief vastgesteld

Dat betekent dat de FNV de cao gaat ondertekenen. Ook de andere bonden (CNV, NU’91 en FBZ) en de werkgevers (VGN) hebben voorgestemd. Daarmee is het onderhandelingsresultaat definitief vastgesteld en treedt de cao in werking. De looptijd van de cao is 1 oktober 2021 tot en met 31 januari 2024*. Op 1 mei kun je de eerste loonsverhoging verwachten!

En nu: op naar Den Haag

Het is tijd voor echt goede arbeidsvoorden in de gehandicaptenzorg. Binnen de huidige financiering lukt dat niet. Daarom moet er meer geld bij! Op 22 maart waren we met een paar honderd enthousiaste en strijdvaardige medewerkers in Utrecht. De VGN heeft toegezegd samen met ons op te willen trekken richting Den Haag. Daar gaan we nu aan werken. Help jij mee? Geef je dan op via ghz@fnv.nl, dan nemen we contact met je op.

*In onze eerdere communicatie werd een looptijd van 1 oktober 2022 tot en met 31 januari 2024 genoemd. Dit was een fout. De juiste looptijd voor deze cao is 1 oktober 2021 tot en met 31 januari 2024. Excuses voor het eventuele ongemak.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.