Werkgeversdelegatie zegt cao-onderhandeling Uitvaartbranche af

Werkgevers geven aan meer tijd nodig te hebben

Door Redactie 20 maart 2024

Woensdag 13 maart stond de volgende cao-onderhandeling gepland. Er is nog een flink gat te overbruggen op de loonparagraaf. Tot onze verbazing heeft de werkgeversdelegatie deze onderhandeling afgezegd. Met als gevolg: het gat is niet overbrugd en de andere cao-onderwerpen konden ook niet besproken worden. Vakbonden vinden dit uitermate teleurstellend. Werkgevers geven aan meer tijd nodig te hebben.

Werkgeversdelegatie zegt cao-onderhandeling Uitvaartbranche af

Inzet en vervolg

We hebben moeite met de vertraging die hierdoor ontstaat omdat we weten hoe belangrijk het voor jullie is om helderheid te krijgen over de nieuwe cao-afspraken waaronder het behoud van jullie koopkracht. 11% is wat er nodig is voor een volledig behoud van jouw koopkracht. De volgende onderhandelingsronde staat gepland op 25 maart. We streven ernaar om dan een doorbraak te realiseren.

Betrek je collega’s, samen bereiken wij meer

We willen je vragen om de komende tijd het gesprek aan te gaan met je collega’s over de cao en de rol van de vakbond. Vinden jouw collega’s het belangrijk dat er een goede loonsverhoging komt die de hoge inflatie van de afgelopen jaren compenseert? Goede afspraken komen er niet vanzelf. Of het nou om loon gaat, het aanpakken van de werkdruk of het minder/eerder kunnen stoppen met werken.

Meer leden in de Uitvaartbranche betekent een sterkere vakbond aan tafel die opkomt voor jouw belangen! Maak nu je collega’s lid en verdien een tientje.