FNV Senioren solidair met Oekraïne in week van de Vakbond

Twee regiobijeenkomsten als Warm welkom aan alle Oekraïeners

Door Redactie 13 april 2022

Uit solidariteit met alle vluchtelingen uit Oekraïne die proberen te ontsnappen aan de agressie en terreur van buurland Rusland, organiseert FNV Senioren in deze week van de Vakbond, samen met de seniorengroepen, twee regionale bijeenkomsten.

Hart strak Oekraïne senioren

Het programma staat in het teken van:

“Een warm welkom aan alle Oekraïners”

"ласкаво просимо до всіх українців, laskavo prosymo do vsikh ukrayintsiv"

"добро пожаловать всем украинцам, dobro pozhalovat' vsem ukraintsam"

Programma vakbondshuis Maastricht dinsdag 26 april

Waar? Vakbondshuis Maastricht, Avenue Ceramique 241, 6221 KX Maastricht.
Wanneer? Dinsdag 26 april van 10:00 – 15:00 uur
Wat? Open dag. Doorlopende inloop met ontmoeting met Oekraïners zelf, bewoners van de stad die zich over hen ontfermen en andere lokale belangenorganisaties voor vluchtelingen. Dus niet praten óver, maar vooral praten mét! De volgende vragen komen daarbij aan bod:

• Met welke vragen lopen Oekraïners rond?
  • Hoe kunnen we vraag en aanbod zo goed mogelijk op elkaar afstemmen?
  • Wat gaat er goed?
  • Waar is behoefte aan?
  • Hoe krijgen we de sociale kaart in beeld?

De deelnemers maken ook kennis met de FNV en weten daarna wat de FNV voor hen kan betekenen.

Programma vakbondshuis Alkmaar donderdag 28 april

Waar? Vakbondshuis Alkmaar, Limmerhoek 25, 1811 BA Alkmaar
Wanneer? Van 10:00 – 16:00 uur, aansluitend open huis tot 21:00 uur
Wat? Open dag. Koffie met iets lekkers met kunst scheppen door beschilderen van een bord: “Bordje vullen met eten” voor senioren in Oekraïne. Opbrengst in euro’s wordt overgemaakt naar de Oekraïense vakbond. Om 16:00 uur sluit Lokaal FNV aan met open huis tot 21:00 uur.

Programma senioren op zondag 1 mei in Utrecht

Op de dag van de arbeid, zondag 1 mei, verzamelen wij om 12:30 uur onderaan de roltrappen op het Jaarbeursplein in Utrecht. Van daaruit start om 13:00 uur een mars naar het Julianapark. Daar zijn tussen 14:30 uur en 16:30 uur allerlei gevarieerde activiteiten voor alle bezoekers. In het Julianapark staat een seniorenkraam ingericht als ‘huiskamer’. De deur staat ‘symbolisch’ open voor iedereen die een warm welkom nodig heeft, in het bijzonder de Oekraïense vluchtelingen. Neem gerust een collega, vriend of familielid mee. Voor aanmelden en meer informatie, ga naar www.fnv.nl/dagvandearbeid

Meer informatie?

Neem voor vragen over dit bericht en de activiteiten van FNV Senioren contact op met secretariaat.senioren@fnv.nl of bel met Lili Brouwer, bestuurder FNV Senioren, 06-53942515.