Geef bijstandsgerechtigden wat extra voor kosten coronatijd

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 11 maart 2021

FNV Uitkeringsgerechtigden vraagt in een brief aan minister Koolmees om een extra bijdrage aan de kosten voor levensonderhoud van bijstandsgerechtigden. Zeker mensen die kinderen langere tijd thuis hebben (gehad), hebben extra uitgaven moeten doen voor bijvoorbeeld hun internetabonnement, schoolartikelen en energie.

FNV vicevoorzitter Kitty Jong: 'Een rekening van een paar tientjes die niet betaald kan worden, kan al snel oplopen tot een flink bedrag met incassokosten erbij. Het kabinet steunt met de TONK mensen die nu bijzondere bijstand hebben doordat ze door corona flink wat inkomen kwijt zijn geraakt. Zij krijgen een extra bedrag bovenop bijstandsniveau, als zij niet kunnen rondkomen. Laat het kabinet dan ook eenmalig structureel een bedrag ter beschikking stellen aan mensen die al in de bijstand zaten, zo’n 150 euro voor elke bijstandsgerechtigde of 250 euro voor een gezin en 100 euro per kind.'

Zie hier de brief die aan minuster Koolmees is verstuurd