Lid worden van een vakbond? Gewoon doen!

Met de FNV sta je sterker in je werk! Met 18 vakbonden vertegenwoordigen we vrijwel alle sectoren. Ruim 1 miljoen mensen zijn al lid! Jij straks ook? Met zo'n aantal ben je een club waar de politiek en werkgevers niet zomaar omheen kunnen. En met heel veel cao-onderhandelaars, loopbaanadviseurs, belastingconsulenten, pensioenadviseurs, juristen en andere deskundigen zetten we jouw belangen en die van je vakgenoten voorop. Wil je meteen lid worden? Klik dan op de button.

Word lid van de FNV

Wil je liever telefonisch informatie aanvragen over lid worden, bel dan met de FNV.

Klik hier voor de contactgegevens van de FNV.

Van welke bond word je lid?

De FNV bestaat uit 18 vakbonden. Van welke bond je lid wordt, is afhankelijk van de sector waarin je werkzaam bent. Meer informatie over de bonden vind je hier >>

Lidmaatschap FNV

Wat kost het?

De kosten voor het lidmaatschap zijn afhankelijk van je inkomen en de vakbond. De gemiddelde contributie bedraagt zo’n 15 euro per maand. Maar dit bedrag kun je al snel terugverdienen door alle voordelen die je krijgt. Bovendien kun je elk jaar via een fiscale regeling ongeveer 40 procent van het jaarlijkse contributiebedrag terugkrijgen. Meer over deze regeling >>

Wat krijg je?

Je ledenpas is ook een scherpe kortingskaart waarmee je kunt profiteren van kortingen bij aanbieders van bijvoorbeeld reizen, fietsen en opleidingen. Toch mooi meegenomen!

En wat te denken van gratis rechtsbijstand bij arbeidsconflicten? Iedereen kan met vervelende werksituaties te maken krijgen. Een werkgever die de afspraken niet nakomt bijvoorbeeld. Of ontslag op staande voet. In die situaties is het wel zo prettig als er een deskundig juridisch team achter je staat.

Geef je elk jaar veel geld uit omdat je je belastingaangifte laat invullen? Of zit je elk jaar weer met veel tegenzin zelf je aangifte in te vullen? Als je lid bent van de FNV, is dat verleden tijd. Jaarlijks helpen 6.000 gecertificeerde vrijwilligers zo’n 400.000 leden met hun belastingaangifte en toeslagen. Gratis! Ook voor andere belastingvragen en nazorg kun je bij de FNV Belastingservice terecht.

Maar er zijn nog veel meer voordelen. Wil je ze allemaal weten? Lees ze dan hier >>

Volg de FNV ook op

twitter_32    facebook_32    youtube_32