Social media-trainingen

Voor kaderleden en vakbondsbestuurders

Ben je kaderlid of vakbondsbestuurder en wil je weten hoe social media je kunnen helpen bij je vakbondswerk? Volg dan een van onze trainingen. In de training zijn veel praktijkvoorbeelden verwerkt, waardoor de inhoud goed aansluit bij jouw vakbondswerk. Je leert bijvoorbeeld hoe je meer mensen kunt bereiken of mobiliseren tijdens een cao-traject of actie. Bekijk ons trainingsaanbod.

Social media trainingen

Inspiratiesessie sociale media

Dit is een eerste kennismaking met sociale media. Wat zijn de belangrijkste media en hoe gebruik je ze voor activerend vakbondswerk. Je leert hoe je de dialoog aangaat, kennis verzamelt, acties organiseert en leden mobiliseert. Je krijgt veel voorbeelden, tips en trucs voor het vakbondswerk. Na de training krijg je ondersteuning via onze Facebook-groep 'Social media club FNV'.

Op dit moment worden er geen trainingen Social Media aangeboden, alleen nog in maatwerk. Heb je een groepje (van max 8) collega's gevonden die mee willen doen? Meld je dan aan bij je bestuurder. Je kunt je kadergroep alleen aanmelden via de bestuurder. Deze zal het verder regelen met de FNV Academie.

Training social media in beeld en geluid

Heb je al veel ervaring met het gebruik van social media? En wil je creatieve content maken voor activerend vakbondswerk? Meld je aan voor deze training. Je leert hoe je gif’s, meme’s en een vlog maakt en hoe je die inzet voor een vakbondscampagne. Ook is er aandacht voor de ethische aspecten van een social media campagne.

Op dit moment worden er geen trainingen Social Media in beeld en geluid aangeboden, alleen nog in maatwerk. Heb je een groepje (van max 8) collega's gevonden die mee willen doen? Meld je dan aan bij je bestuurder. Je kunt je kadergroep alleen aanmelden via de bestuurder. Deze zal het verder regelen met de FNV Academie.

Benodigde voorkennis

Om mee te kunnen doen met deze training moet je veel ervaring hebben in het gebruik van sociale media. Ook kun je zelf app's installeren op je smartphone.

Kaderwerkplaats sociale media voor vakbondsactiviteiten

In deze workshop maak je een plan van aanpak voor de concrete inzet van sociale media voor vakbondsactiviteiten. In het plan staan doelstelling, doelgroep, netwerk, berichten en afspraken. Je doet dat samen met de trainer door te brainstormen en opdrachten uit te voeren. Na de workshop krijg je ondersteuning via de Facebook-groep 'Social media club FNV'.

Op dit moment wordt er geen Kaderwerkplaats Social Media voor vakbondsactiviteiten aangeboden, alleen nog in maatwerk. Heb je een groepje (van max 8) collega's gevonden die mee willen doen? Meld je dan aan bij je bestuurder. Je kunt je kadergroep alleen aanmelden via de bestuurder. Deze zal het verder regelen met de FNV Academie.

Benodigde voorkennis

Om mee te kunnen doen heb je basiskennis van een of meerdere sociale netwerken nodig. Voor de workshop is er een intake door een adviseur van de FNV Academie.

Aanmelden voor Kaderwerkplaats sociale media

Heb je een groepje (van maximaal 8) collega's gevonden die mee willen doen? Meld je dan aan bij je bestuurder. Je kunt je kadergroep alleen aanmelden via je bestuurder. Deze zal het dan verder regelen met de FNV Academie.